Regulamin serwisu
REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO BLOODLAB.PL OBOWIĄZUJĄCY OD DNIA 31.03.2023
I. Postanowienia ogólne
§ 1 Przedmiot Regulaminu
- Serwisy internetowe: Portal Bloodlab.pl oraz Sklep internetowy dostępne na stronie bloodlab.pl, są prowadzone przez Saventic Health sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu przy ul. Władysława Łokietka 5, 87-100 Toruń, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000758906, NIP: 8792707617 oraz REGON: 381859490.
- Dane kontaktowe Usługodawcy są następujące:
- adres pocztowy: ul. Władysława Łokietka 5, 87-100 Toruń;
- adres poczty elektronicznej: info@bloodlab.pl.
- Niniejszy regulamin określa:
- zasady korzystania z Portalu Bloodlab.pl;
- zasady korzystania ze Sklepu internetowego, w szczególności:
- zasady zawierania za pośrednictwem Sklepu internetowego umów w zakresie Usług znajdujących się w asortymencie Sklepu internetowego;
- zasady wykonywania tych umów;
- zasady postępowania reklamacyjnego.
§ 2 Definicje
- Kod rabatowy – elektroniczny kod rabatowy w postaci kodu alfanumerycznego uprawniający Użytkownika do zniżki procentowej lub kwotowej naliczonej od wartości Usługi zamówionej w Sklepie internetowym;
- Interpretacja wyników badań laboratoryjnych – przypisanie danej kombinacji parametrów wynikających z wyników badań laboratoryjnych oraz wypełnionego przez Użytkownika kwestionariusza zawierającego informacje dotyczące objawów, przebytych chorób, zabiegów, przyjmowanych leków (jeżeli są wymagane do uzyskania danej Interpretacji wyników badań laboratoryjnych) następujących informacji:
- w przypadku Użytkownika niebędącego Lekarzem:
- opis nieprawidłowości (oraz potencjalne przekroczenia wartości krytycznych);
- zalecenia dotyczące przygotowania do wizyty lekarskiej;
- możliwe choroby i stany, w których stwierdza się obserwowane nieprawidłowości;
- propozycje dalszego postępowania;
- w przypadku Lekarza:
- opis wyniku badania laboratoryjnego;
- wskazówki dotyczące kwestii, które rekomenduje się do uwzględnienia w diagnostyce różnicowej;
- informacje dotyczące sugerowanego postępowania;
- sugestie dotyczące informacji, które zaleca się zebrać podczas wywiadu i w badaniu fizykalnym;
- prawdopodobne scenariusze kliniczne;
- w przypadku Użytkownika niebędącego Lekarzem:
- Konsument – Użytkownik będący osobą fizyczną, która dokonuje z Usługodawcą, czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Partner – przedsiębiorstwo, fundacja, stowarzyszenie lub inny podmiot współpracujący z Usługodawcą w zakresie promocji Usługi;
- Portal Bloodlab.pl - portal internetowy udostępniany Użytkownikom na stronie internetowej: bloodlab.pl prowadzony przez Usługodawcę;
- Regulamin – niniejszy regulamin Portalu Bloodlab.pl oraz Sklepu internetowego;
- Serwisy internetowe – Portal Bloodlab.pl oraz Sklep internetowy;
- Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej;
- Usługa – automatyczna, algorytmiczna oraz spersonalizowana Interpretacja wyników badań laboratoryjnych;
- Usługodawca – Saventic Health Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu przy ul. Władysława Łokietka 5, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu VII Wydział Gospodarczy pod numerem: 0000758906, NIP: 8792707617, REGON: 381859490;
- Użytkownik – osoba fizyczna, która ukończyła 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, chyba że posiada ona pełną zdolność do czynności prawnych, jak również osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która korzysta z Serwisów internetowych dostępnych na stronie bloodlab.pl, w tym składa Zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego;
- Konto Lekarza - funkcjonalność dostępna w Sklepie internetowym wyłącznie dla Lekarzy;
- Lekarz – Użytkownik będący osobą fizyczną wykonujący zawód lekarza lub lekarza dentysty w rozumieniu art. 2 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty, który składa Zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego w ramach Konta Lekarza;
- Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika złożone za pośrednictwem Sklepu internetowego określające rodzaj Usługi, sposób zapłaty oraz dane Użytkownika. Złożenie Zamówienia stanowi złożenie Usługodawcy przez Użytkownika oświadczenia o przyjęciu oferty zawarcia umowy o świadczenie Usługi za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Umowa – porozumienie pomiędzy Usługodawcą, a Użytkownikiem ustalające prawa i obowiązki Stron zawarte w przypadku złożenia Zamówienia przez Użytkownika.
§ 3 Minimalne wymagania techniczne
- Do korzystania z Serwisów internetowych niezbędne jest spełnienie następujących minimalnych wymagań technicznych:
- posiadanie komputera z dostępem do sieci Internet z rekomendowanym systemem operacyjnym Windows 10 i Mac OS 10.10. lub minimalnym systemem operacyjnym Windows 7 albo urządzenia mobilnego z systemem Android lub iOS;
- posiadanie zainstalowanej jednej z przeglądarek internetowych obsługującej technologię JavaScript i cookies:
- Microsoft Edge począwszy od wersji 85;
- Mozilla Firefox począwszy od wersji 70;
- Google Chrome począwszy od wersji 70;
- Opera począwszy od wersji 70;
- Safari począwszy od wersji 14;
- Korzystanie z Usług Sklepu internetowego wymaga, oprócz spełnienia wymogów wskazanych w ust. 1, posiadania aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail) oraz rachunku bankowego lub karty płatniczej (adekwatnie do sposobu dokonywania płatności). Operator płatności może wymagać spełnienia dodatkowych warunków, np. dokonywania autoryzacji za pomocą telefonu komórkowego.
- W celu prawidłowego pobrania Interpretacji wyników badań wymagane jest oprogramowanie zdolne do otworzenia i edytowania plików w formacie PDF.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa świadczenia Usług oraz przesyłu danych, Usługodawca podejmuje środki, w szczególności techniczne, adekwatne do zagrożenia, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez Internet, w tym w szczególności stosowanie protokołu SSL (Secure Socket Layer).
§ 4 Zobowiązania Użytkownika
Użytkownik jest zobowiązany do:
- korzystania z Serwisów internetowych w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu, dobrymi obyczajami oraz z poszanowaniem dóbr osobistych innych podmiotów;
- niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym;
- korzystania z Serwisów internetowych w sposób niezakłócający ich funkcjonowania;
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Serwisów internetowych jedynie w zakresie własnego użytku i do nieodsprzedawania dalej i nieudostępniania Produktów osobom trzecim;
- niepodejmowania działań polegających na rozsyłaniu lub umieszczaniu w ramach Serwisów internetowych niezamówionej informacji handlowej (spam).
II. Zasady korzystania z Portalu Bloodlab.pl
§ 5 Zakres usług dostępnych w ramach Portalu Bloodlab.pl
W ramach Portalu Bloodlab.pl Użytkownik może:
- zapoznawać się z artykułami, informacjami oraz materiałami wideo o tematyce zdrowotnej;
- korzystać z przekierowań do serwisów partnerskich.
§ 6 Zasady korzystania z Portalu Bloodlab.pl
- Artykuły o tematyce zdrowotnej, porady lekarzy i specjalistów publikowane w ramach Portalu Bloodlab.pl nie stanowią porad o charakterze medycznym. Mają one charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą być traktowane jako specjalistyczne porady medyczne, forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia. Nie mogą one zastępować specjalistycznych badań lekarskich, ani profesjonalnego doradztwa medycznego, w szczególności wizyt lekarskich.
- Wszelkie materiały zamieszczone na Portalu stanowią przedmiot prawa autorskiego i podlegają ochronie na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i mogą być wykorzystywane przez Użytkowników wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone w serwisach partnerskich, do których przekierowanie znajduje się na Portalu Bloodlab.pl. Korzystanie z nich odbywa się na zasadach w nich obowiązujących, w szczególności określonych w stosownych regulaminach.
III. Zasady korzystania ze Sklepu internetowego
§ 7 Usługi dostępne w Sklepie internetowym
- W Sklepie internetowym można nabyć usługi polegające na uzyskaniu Interpretacji wyników badań laboratoryjnych.
- Interpretacje wyników badań laboratoryjnych nie zastępują konsultacji lekarskich.
- Uzyskane Interpretacje wyników badań laboratoryjnych stanowią system wsparcia decyzji lekarskiej stworzony przez hematologów dla lekarzy innych specjalności mający na celu ułatwienie procesu diagnostycznego pacjentów. Z uwagi na fakt, iż System BloodLab korzysta z ograniczonej ilości danych, zawarte w Interpretacji wyników badań laboratoryjnych informacje mają charakter wyłącznie podpowiedzi, nie stanowiąc wytycznych lekarskich.
- Po uzyskaniu Interpretacji wyników badań laboratoryjnych przez Użytkownika zaleca się skorzystanie z konsultacji lekarskiej. Lekarz może zalecić m.in. powtórzenie badań, czy rozszerzenie diagnostyki.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za następstwa działań Użytkownika podjętych przez niego po uzyskaniu Interpretacji wyników badań laboratoryjnych, w szczególności za rozpoczęcie, zaprzestanie lub zmianę sposobu leczenia lub rehabilitacji, w tym zmiany w zakresie przyjmowanych leków lub suplementów diety, które to czynności powinny zostać każdorazowo uprzednio skonsultowane z lekarzem.
§ 8 Zasady składania Zamówień dla Użytkowników niekorzystających z Konta Lekarza
- Użytkownik może dokonać zakupu Usługi znajdującej się w asortymencie Sklepu internetowego poprzez złożenie Zamówienia. Zamówienia mogą być składane dwadzieścia cztery godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu przez stronę internetową Sklepu internetowego bloodlab.pl.
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- zapoznać się i zaakceptować Regulamin. Brak akceptacji przez Użytkownika Regulaminu w toku procedury składania Zamówienia uniemożliwia skorzystanie z możliwości nabycia Usługi za pośrednictwem Sklepu internetowego;
- wyrazić zgodę na przetwarzanie przez Usługodawcę danych dotyczących zdrowia w celu uzyskania Interpretacji wyników badań laboratoryjnych. W przypadku gdy Użytkownik chce uzyskać Interpretację wyników badań laboratoryjnych dla osoby trzeciej, musi uzyskać od niej prawo do przekazania jej danych osobowych obejmujących dane dotyczące zdrowia w postaci wyników badań laboratoryjnych. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednakże jej brak uniemożliwia wykonanie Usługi na rzecz Użytkownika;
- wybrać rodzaj Usługi (wybrany panel badań do interpretacji);
- podać dane wskazane w formularzu Zamówienia oznaczone jako obligatoryjne. Podanie danych oznaczonych jako obligatoryjne jest konieczne w celu złożenia i realizacji Zamówienia. Obligatoryjnymi danymi są:
- płeć;
- data urodzenia;
- adres poczty elektronicznej (adres e-mail) Użytkownika;
- data wykonania badań laboratoryjnych;
- wskazane w formularzu parametry badań laboratoryjnych;
- uzupełnić kwestionariusz zawierający informacje dotyczące objawów, przebytych chorób, zabiegów, przyjmowanych leków (jeżeli są wymagane do uzyskania danej Interpretacji wyników badań laboratoryjnych);
- wpisać Kod rabatowy, jeżeli Użytkownik go posiada;
- zatwierdzić Zamówienie przez naciśnięcie przycisku: Zatwierdź i przejdź dalej;
- wybrać metodę płatności, co spowoduje przekierowanie na stronę zewnętrznego podmiotu, który zapewnia możliwość dokonania płatności bezgotówkowo;
- dokonać płatności zgodnie z instrukcją dostępną na stronie podmiotu, o którym mowa w punkcie powyżej. Z momentem dokonania przez Użytkownika płatności z pomocą ww. podmiotu dochodzi do złożenia przez Użytkownika Zamówienia. Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z oświadczeniem Użytkownika o przyjęciu oferty złożonej przez Usługodawcę oraz z zawarciem wiążącej strony umowy.
- Usługa jest udostępniona Użytkownikowi w formie elektronicznej poprzez przesłanie na adres poczty elektronicznej Treści cyfrowej w załączeniu do tej wiadomości.
- W trakcie procedury składania Zamówienia – aż do momentu naciśnięcia przycisku Zatwierdź i przejdź dalej, Użytkownik ma możliwość modyfikowania Zamówienia, w szczególności w zakresie danych podanych w formularzu Zamówienia. Do momentu dokonania płatności Użytkownik może zrezygnować ze złożenia Zamówienia.
- Świadczenie przez Sklep usług drogą elektroniczną w zakresie umożliwienia Użytkownikom składania Zamówień na Usługę oferowaną przez Sklep za pośrednictwem Sklepu internetowego jest nieodpłatne i ma charakter jednorazowy, a wynagrodzenie pobierane jest wyłącznie za dostarczoną Usługę w postaci Interpretacji wyników badań laboratoryjnych. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po zrealizowaniu Zamówienia przez Sklep internetowy, albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania przez Użytkownika składania Zamówienia.
- Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu internetowego zawierane są w języku polskim.
- Sklep internetowy honoruje wszelkie prawa Użytkowników przewidziane w przepisach obowiązującego prawa, a w szczególności przewidziane w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu ograniczenia lub wyłączenia jakichkolwiek praw Użytkowników wynikających z przepisów prawa.
§ 9 Zasady zakładania Konta Lekarza
- Konto Lekarza jest przeznaczone wyłącznie dla osób wykonujących zawód lekarza lub lekarza dentysty w rozumieniu art. 2 ust. 1 i 2 ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty.
- Przed przystąpieniem do procesu rejestracji w celu utworzenia Konta Lekarza, Lekarz zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem.
- W celu utworzenia Konta Lekarza w Sklepie internetowym należy otworzyć witrynę Serwisu Internetowego (www.bloodlab.pl), a następnie wybrać opcję: „Konto Lekarza” dostępną w górnym pasku zadań Serwisu internetowego albo „Dla Lekarzy” dostępną w dalszej części Serwisu internetowego. Po wyborze jednej z opcji Lekarz zostanie przekierowany na stronę internetową http://bloodlab.pl/lekarz/zaloguj, na której Lekarz, który wyraża chęć skorzystania z funkcjonalności Sklepu internetowego dostępnych przy użyciu Konta Lekarza, powinien skorzystać z opcji „Zarejestruj się”, dzięki której zostanie przekierowany do formularza rejestracji. Podanie danych oznaczonych gwiazdką (*), tj. imienia, nazwiska oraz adresu e-mail, jest obligatoryjne dla utworzenia Konta Lekarza. Na tym etapie rejestracji Lekarz jest także zobligowany do utworzenia hasła, a następnie jego potwierdzenia w rubryce oznaczonej informacją „Potwierdź hasło”. Hasło powinno składać się z minimum 8 znaków, w tym minimum jednej dużej litery, jednej małej litery, jednej cyfry i jednego znaku specjalnego. Po wpisaniu wszystkich danych i utworzeniu hasła Użytkownik powinien w celu zakończenia wypełniania formularza rejestracji, wybrać opcję „Zarejestruj się”. Po zatwierdzeniu całego procesu na adres email Użytkownika powinna przyjść wiadomość z linkiem weryfikującym. Zalogowanie się do Konta Lekarza przy pomocy wskazanego linku będzie skutkować aktywacją Konta. Link załączony w wiadomości mailowej będzie aktywny przez 30 minut. W przypadku braku weryfikacji Konta Użytkownika za pomocą linku dane rejestracyjne wprowadzone do Sklepu internetowego zostaną usunięte przez Usługodawcę w ciągu 24 godzin od wygaśnięcia linku.
- Po dokonaniu weryfikacji Lekarz zostanie przekierowany do formularza „Uzupełnij swoje dane”, w którym należy wskazać adres, który zostanie zamieszczony na fakturze.
- Lekarz może również podać nazwę prowadzonej działalności oraz numer NIP, jeżeli chce, żeby zostały zamieszczone na fakturze.
- Jeżeli Lekarz wyrazi zgodę, może również podać dane dotyczące posiadanej lub uzyskiwanej specjalizacji. Informacja ta jest pozyskiwana przez Usługodawcę wyłącznie dla celów statystycznych oraz marketingowych rozumianych jako dalszy rozwój Usługodawcy, w tym wprowadzanie rozwiązań odpowiadających jak najlepiej potrzebom Użytkowników.
- Lekarz może również wyrazić zgodę na otrzymywanie wiadomości e-mail zawierających informacje marketingowe oraz promocyjne, takie jak notyfikacja o nowych funkcjonalnościach Konta Lekarza, rozszerzeniu zakresu oferty, akcjach promocyjnych.
- Podanie danych wskazanych w ust. 7 i 8 powyżej, ma charakter fakultatywny. Nie jest konieczne do korzystania ze Sklepu internetowego.
- Wpisane w formularzu „Uzupełnij swoje dane” należy zaakceptować przez wybór opcji „Zapisz swoje dane”.
- W przypadku posiadania już Konta Lekarza w Sklepie internetowym, Lekarz ma możliwość skorzystania z jego funkcjonalności, używając utworzonych w trakcie uprzedniego procesu rejestracji Konta Lekarza danych. W celu zalogowania się do Konta lekarza należy w rubryce „Adres e-mail” podać adres e-mail wskazany w trakcie procesu rejestracji, a w rubryce „Hasło” – hasło utworzone w trakcie procesu rejestracji. Po wpisaniu odpowiednich danych należy skorzystać z opcji „Zaloguj się”. Jeśli wpisane dane są poprawne, Lekarz uzyska dostęp do swojego Konta Lekarza oraz dostępnych w nim funkcjonalności. Rekomendowane jest dokonywanie przez Lekarza regularnej zmiany hasła (w celu zapewnienia bezpieczeństwa).
§ 10 Zasady składania Zamówień w ramach Konta Lekarza
- Po założeniu Konta Lekarza Lekarz może wybrać pakiet w ramach dostępnych rodzajów Interpretacji wyników badań laboratoryjnych oraz długość trwania Umowy: Umowę na czas określony (miesiąc lub rok) albo na czas nieokreślony (w przypadku płatności cyklicznych).
- Wybór pakietu następuje poprzez wybór opcji „Wybierz” znajdującej się przy interesującym Użytkownika pakiecie, a okresu rozliczeniowego - poprzez zaznaczenie opcji „Miesięcznie” albo „Rocznie” w górnej części panelu „Wybierz pakiet”. Opis pakietów, funkcjonalności wchodzących w ich skład oraz cennik znajdują się w zakładce https://bloodlab.pl/dla-lekarzy
- Następnym krokiem jest wybór sposobu płatności. Dostępne opcje to:
- Płatność cykliczna – podłączenie swojej karty płatniczej, aby płatności za pakiety były pobierane cyklicznie, w zależności od wybranego okresu rozliczeń;
- Płatność jednorazowa – zapłata za pakiet jednorazowo, korzystając z przelewu tradycyjnego lub innych dostępnych płatności.
- Wybór sposobu płatności następuje poprzez zaznaczenie opcji „Płatność cykliczna” albo „Płatność jednorazowa” w panelu „Wybierz sposób płatności”.
- W przypadku wyboru opcji „Płatność cykliczna”, Użytkownik zostanie poproszony, w celu dokonania płatności, o podanie takich danych jak:
- numer karty płatniczej,
- data ważności karty płatniczej,
- kod CVV karty płatniczej.
- Po wypełnieniu danych Użytkownik dokonuje płatności poprzez wybór opcji „Opłać swój pakiet”.
- W przypadku wyboru opcji „Płatność jednorazowa”, Użytkownik zostanie poproszony o wybór metody płatności. W panelu „Wybierz metodę płatności” Użytkownik ma możliwość wyboru preferowanego dostawcy świadczącego usługę poprzez wybór okna z logiem dostawcy. Po wybraniu preferowanego dostawcy Użytkownik potwierdza swój wybór poprzez skorzystanie z opcji „Wybierz i przejdź do płatności”. Użytkownik po dokonaniu wyboru zostanie przekierowany na stronę internetową dostawcy w celu dokonania płatności.
- Dokonanie płatności jest równoznaczne z zawarciem Umowy dotyczącej wybranej przez Użytkownika Usługi, w tym akceptacją Regulaminu oraz zawarciem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych stanowiącej załącznik nr 2 do Regulaminu.
- W zależności od opłaconego pakietu Użytkownik ma dostęp do udostępnionej w ramach Sklepu internetowego funkcjonalności. Funkcjonalność ta polega głównie na możliwości manualnego wprowadzenia w odpowiednie miejsca w wybranym przez Użytkownika panelu, danych będących wynikami badań laboratoryjnych, daty ich wykonania oraz płci i daty urodzenia osoby, której wyniki dotyczą, lub załączenia pliku (dokumentu, zdjęcia, skanu) zawierającego wyniki badań laboratoryjnych, a następnie uzupełnienia kwestionariusza zawierającego informacje dotyczące objawów, przebytych chorób, zabiegów, przyjmowanych leków (jeżeli są wymagane do uzyskania danej Interpretacji wyników badań laboratoryjnych), w celu uzyskania Interpretacji wyników badań laboratoryjnych.
- Lekarz, wprowadzając dane, musi posiadać odpowiednią podstawę prawną do ich przetwarzania, tzn. być administratorem tych danych, do weryfikacji czego jest każdorazowo zobowiązany przed ich podaniem.
- Dane podawane przez Lekarza powinny być zanonimizowane. W przypadku gdy Lekarz nie zanonimizuje zawartych w pliku danych, Usługodawca (na zlecenie Lekarza) automatycznie wprowadzi do systemu wyłącznie dane wskazane w ust. 8. Usługodawca nie będzie przechowywał innych niż wymagane do wykonania Usługi danych zawartych w dokumentacji medycznej, tj. nie będzie przechowywał takich jak: imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, numer ubezpieczenia, numer telefonu, adres e-mail osoby lub inne dane osoby, której dane dotyczą.
- Załączenie pliku z niezanonimizowanymi danymi wymaga wydania przez Użytkownika upoważnienia, o którym mowa w art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, które zostało uregulowane w umowie powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych (stanowiąca załącznik nr 2 do Regulaminu) upoważnia Usługodawcę do przetwarzania danych celem wykonania Usługi na rzecz Lekarza.
- Z Usługi może korzystać wyłącznie Lekarz, który posiada Konto Lekarza. Udostępnianie możliwości korzystania z wybranego przez Lekarza pakietu osobom trzecim, jak również udostępnianie danych osób trzecich bez posiadania odpowiedniej podstawy prawnej do ich przetwarzania, stanowią naruszenie Regulaminu oraz podstawy do wypowiedzenia Umowy przez Usługodawcę.
§ 11 Ceny Usługi
- Ceny Usług dostępne w Sklepie internetowym wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto, tj. zawierają podatki, w szczególności podatek od towarów i usług (VAT).
- Informacje o cenach Usług są dostępne na stronie internetowej Sklepu internetowego i zostały zamieszczone przy poszczególnych Usługach.
- Ceną wiążącą i ostateczną jest cena podana w podsumowaniu Zamówienia w chwili złożenia Zamówienia przez Użytkownika za pośrednictwem Sklepu internetowego, z zastrzeżeniem ust. 5.
- Ceny Usług podane na stronie internetowej Sklepu internetowego obowiązują jedynie przy składaniu Zamówień za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Ceny Usług dostępne na stronie internetowej Sklepu internetowego mogą ulec zmianie, przy czym zmiana cen Usług nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmiany ceny, z wyjątkiem Umów zawartych na czas nieokreślony (obejmujących płatności cykliczne). W takiej sytuacji Usługodawca zastrzega możliwość zmiany cen w trakcie ich trwania. Zmiana ceny Usługi może nastąpić poprzez doręczenie Lekarzowi wiadomości e-mail o nowej cenie Usługi na adres e-mail podany podczas rejestracji Konta Lekarza. Nowa cena Usługi obowiązuje Lekarza począwszy od pierwszej płatności pobranej po dniu rozpoczęcia obowiązywania nowej ceny, przy czym Lekarz zostanie poinformowany o jej zmianie z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem. Lekarz jest uprawniony do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem na koniec trwającego okresu rozliczeniowego.
§ 12 Zasady korzystania z Kodów rabatowych
- Usługodawca lub Partnerzy współpracujący z Usługodawcą mogą organizować akcje promocyjne polegające na udostępnianiu Kodów rabatowych. Warunki akcji promocyjnych zostaną każdorazowo udostępnione przez organizatora promocji.
- Z Kodu rabatowego można skorzystać podczas składania Zamówienia. Aby z niego skorzystać, należy wpisać we wskazane miejsce podany ciąg liczb/liter/znaków, który znajduje się na otrzymanym kuponie.
- Wpisanie Kodu Rabatowego spowoduje obniżenie wartości zamawianej Usługi o wartość przypisaną do danego Kodu rabatowego.
- Kody rabatowe nie sumują się ze sobą. W Zamówieniu może zostać wykorzystany tylko jeden Kod rabatowy.
- Kod rabatowy ma wskazany czas jego ważności.
- Kod rabatowy nie podlega wymianie na środki pieniężne (gotówkę) w całości, ani w części.
§ 13 Sposób zapłaty za zamówioną Usługę
Aktualnie dostępne sposoby płatności określone są na stronie internetowej Sklepu internetowego. Zalecane jest zapoznanie się z regulaminami płatności oraz politykami prywatności instytucji płatniczej, z której korzysta Usługodawca oraz podmiotów pośredniczących w płatnościach, których usługi wybrał Użytkownik przy wyborze metody płatności.
§ 14 Prawo do odstąpienia od umowy
- Zgodnie z art. 27 i art. 38a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od tej umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w § 12 ust. 7 i 8.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
- Konsument może odstąpić od umowy, informując Sklep internetowy o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia na przykład przez wysłanie pisma pocztą na adres: ul. Władysława Łokietka 5, 87-100 Toruń, z dopiskiem Odstąpienie lub przesłanie tego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@bloodlab.pl. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć, korzystając z formularza odstąpienia od umowy, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu. Skorzystanie ze wskazanego formularza nie jest obowiązkowe.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Użytkownik będący Konsumentem złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sklep Internetowy przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Sklep internetowy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przez Sklep internetowy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakich użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności – w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Zgodnie z art. 38 i art. 38a ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy. Jeżeli zatem Konsument został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia polegającego na przygotowaniu Interpretacji wyników badań laboratoryjnych przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i wyraził zgodę na wykonanie Usługi przez Usługodawcę, a Usługa została wykonana (uzyskał Interpretację wyników badań laboratoryjnych), nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy.
- W przypadku Usługi dostępnej za pośrednictwem Konta Lekarza prawo wypowiedzenia Umowy przysługuje obu Stronom w przypadku zawarcia Umowy na czas nieokreślony, tj. wyboru przez Lekarza sposobu płatności w formie płatności cyklicznej. Wypowiedzenie Umowy na czas nieokreślony następuje ze skutkiem na koniec bieżącego (tj. opłaconego) cyklu rozliczeniowego. W przypadku wypowiedzenia Umowy na początku okresu rozliczeniowego Lekarz będzie posiadał dostęp do wybranego przez siebie pakietu Usługi do momentu zakończenia tego okresu rozliczeniowego.
§ 15 Procedura rozpatrywania reklamacji
- Usługodawca jest zobowiązany do dostarczenia Użytkownikom Usługi zgodnej z opisem wskazanym na stronie internetowej Sklepu internetowego, w szczególności o funkcjonalnościach wskazanych w tym opisie. Sklep internetowy ponosi wobec Użytkowników odpowiedzialność za niezgodność Usługi z jej opisem na stronie internetowej na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny.
- Reklamacja może zostać złożona przez Użytkownika na piśmie na adres pocztowy: ul. Władysława Łokietka 5, 87-100 Toruń, z dopiskiem: Reklamacja, a także za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@bloodlab.pl.
- Wskazane jest, aby zgłoszenie reklamacji zawierało w szczególności: adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację (jeśli Użytkownik życzy sobie otrzymać odpowiedź na reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej), datę nabycia Usługi, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie Użytkownika, a także preferowany przez Użytkownika sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
- Usługodawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Użytkownika zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
- W przypadku wystąpienia ewentualnych braków w złożonej reklamacji lub konieczności uzyskania dodatkowych informacji w celu rozpoznania złożonej reklamacji, Usługodawca zwróci się do Użytkownika o ich uzupełnienie zgodnie z danymi adresowymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
§ 16 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Saventic Health sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu przy ul. Władysława Łokietka 5, 87-100 Toruń, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000758906, NIP: 8792707617 oraz REGON: 381859490.
- Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych i polityki prywatności znajdują się w Polityce prywatności, która dostępna jest na stronie internetowej Sklepu internetowego w zakładce Polityka prywatności pod adresem: bloodlab.pl.
§ 17 Postanowienia końcowe
- Regulamin dostępny jest nieodpłatnie na stronie internetowej Sklepu internetowego w zakładce Regulamin pod adresem: bloodlab.pl oraz w siedzibie Usługodawcy. Regulamin jest udostępniony na wyżej wskazanej stronie internetowej w formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści niniejszego Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu internetowego następuje poprzez przesłanie jej na adres poczty elektronicznej Użytkownika..
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmiany Regulaminu z przyczyn prawnych lub organizacyjnych. O treści zmian Regulaminu Użytkownicy są informowani przez umieszczenie pod adresem Sklepu internetowego: bloodlab.pl nowej, zmienionej treści Regulaminu.
- Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z dniem zamieszczenia nowej wersji lub w terminie podanym wraz z informacją o zmianie Regulaminu. Zmieniony Regulamin będzie wiązać Użytkownika, który złożył Zamówienie po dokonaniu zmiany z zastrzeżeniem postanowienia zawartego w ust. 4 i 5 poniżej.
- W przypadku Umów zawartych na czas nieokreślony, zmieniony Regulamin wchodzi w życie począwszy od daty rozpoczęcia obowiązywania wskazanej przez Usługodawcę, przy czym Lekarz zostanie poinformowany o zmianie Regulaminu z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem. Prawo do wypowiedzenia Umowy zostało opisane w § 14 ust. 9 Regulaminu.
- W przypadku Umów zawartych na okres jednego roku, zmieniony Regulamin wchodzi w życie począwszy od daty rozpoczęcia obowiązywania wskazanej przez Usługodawcę, przy czym Lekarz zostanie poinformowany o zmianie Regulaminu z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem. W takiej sytuacji Lekarzowi przysługuje prawo do odmowy akceptacji zmienionego Regulaminu wyrażone w formie dokumentowej w terminie 14 dni od dnia uzyskania informacji o zmianie Regulaminu. W przypadku skutecznego zakwestionowania nowego Regulaminu, Lekarza obowiązuje Regulamin w poprzednim brzmieniu.
- Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu będą realizowane zgodnie z Regulaminem w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia umowy i złożenia Zamówienia przez Użytkownika z zastrzeżeniem ust. 4 Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.
- Załącznikami do Regulaminu są:
- załącznik nr 1 - wzór formularza odstąpienia od umowy.
- załącznik nr 2 - umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 4.04.2022 ze zmianami wprowadzonymi dnia 31.03.2023.
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Adresat: Saventic Health Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu przy ul. Władysława Łokietka 5, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu VII Wydział Gospodarczy pod numerem: 0000758906, NIP: 8792707617, REGON: 381859490, adres poczty elektronicznej: info@bloodlab.pl.
Ja ..................................................................... (imię i nazwisko Konsumenta) niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy o świadczenie następującej usługi:
rodzaj Usługi - ........................................................................;
data zawarcia umowy - ...................................;
cena (brutto) - .........................................;
adres poczty elektronicznej lub adres korespondencyjny - ...........................................;
data złożenia oświadczenia - ...................................................
podpis Konsumenta (w przypadku przesyłania formularza w wersji papierowej) - ...........................................................
Pouczenie:
- Formularz należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy.
- Konsument (tj. Użytkownik będący osobą fizyczną, która dokonuje z Usługodawcą, czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak również związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od tej umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
- Konsument może odstąpić od umowy, informując Sklep internetowy o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia na przykład przez wysłanie pisma pocztą na adres: ul. Władysława Łokietka 5, 87-100 Toruń, z dopiskiem Odstąpienie lub przesłanie tego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@bloodlab.pl. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć, korzystając z formularza odstąpienia od umowy, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu.
- Skorzystanie ze wskazanego formularza nie jest obowiązkowe.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
§ 1
- Niniejsza umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych (dalej jako: „Umowa powierzenia”) stanowi integralną część Umowy zawartej pomiędzy Usługodawcą (dalej jako: „Procesor”), a Użytkownikiem będącym Lekarzem posiadającym Konto Lekarza (dalej jako: „Administrator”).
- Umowa powierzenia ma zastosowanie do przetwarzania danych osobowych zawartych w dokumentacji pacjentów obejmującej wyniki badań laboratoryjnych w celu wykonania na rzecz Lekarza Usługi, tj. wprowadzenia do systemu danych w postaci wyników badań laboratoryjnych, daty ich wykonania oraz płci i daty urodzenia osoby, której dane dotyczą, oraz sporządzenia na ich podstawie (oraz na podstawie danych zawartych w wypełnionym przez Lekarza kwestionariuszu zawierającym informacje dotyczące objawów, przebytych chorób, zabiegów, przyjmowanych przez pacjenta leków) Interpretacji wyników badań laboratoryjnych.
- Procesor nie będzie przechowywał innych niż wymagane do wykonania Usługi danych zawartych w dokumentacji medycznej, tj. w szczególności nie będzie przechowywał takich danych jak: imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, numer ubezpieczenia, numer telefonu, adres e-mail osoby lub inne dane osoby, której dane dotyczą.
§ 2
- W trybie art. 28 ust. 3 RODO, Administrator powierza Procesorowi do przetwarzania dane osobowe, a Procesor zobowiązuje się do ich przetwarzania zgodnie z Umową powierzenia, tj. w zakresie i celu wskazanych w § 1 ust. 2 Umowy powierzenia.
- Administrator oświadcza, że posiada odpowiednią podstawę prawną do przetwarzania danych osobowych, w tym ich powierzenia Procesorowi.
- Procesor przetwarza dane osobowe wyłącznie na udokumentowane polecenie Administratora, chyba że obowiązek taki nakłada na niego prawo Unii lub prawo państwa członkowskiego, któremu podlega.
- Przetwarzanie przez Procesora odbywa się wyłącznie przez okres niezbędny do wykonania Usługi, tj. wprowadzenia do systemu danych wskazanych w § 1 pkt. 2 Umowy powierzenia.
§ 3
- Podczas przetwarzaniu danych osobowych Procesor zobowiązuje się do przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, w szczególności rozporządzenia 2016/679 (dalej jako: „RODO”).
- Procesor oświadcza, że dysponuje zasobami, doświadczeniem, wiedzą fachową i wykwalifikowanym personelem, które umożliwiają mu prawidłowe wykonanie Umowy powierzenia oraz wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie spełniało wymogi wynikające z przepisów. Procesor oświadcza, że podjął skuteczne środki techniczne i organizacyjne zabezpieczające dane osobowe przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów prawa oraz uszkodzeniem, zniszczeniem, utratą lub nieuzasadnioną modyfikacją. Procesor oświadcza, że zastosowane przez niego środki pozostają zgodne z przepisami RODO dotyczącymi bezpieczeństwa przetwarzania, w tym art. 32 RODO. Procesor wdraża co najmniej następujące środki techniczne i organizacyjne:
- Wewnętrzne procedury przetwarzania danych osobowych podlegające regularnemu przeglądowi.
- Szkolenia członków personelu.
- Umowne zobowiązanie członków personelu do zachowania poufności.
- Audyty bezpieczeństwa.
- Ograniczenie dostępu do danych na zasadzie wiedzy koniecznej. Oddzielenie środowiska testowego od produkcyjnego.
- Szyfrowanie oraz pseudonimizacja danych.
- Używanie skalowalnych aplikacji do obsługi krytycznych funkcji biznesowych.
- Przywracanie kopii zapasowych dla procesów o znaczeniu krytycznym dla biznesu oraz przywracania dostępności i dostępu do danych osobowych w odpowiednim czasie w przypadku incydentu fizycznego lub technicznego.
- Rejestrowanie wszelkich ważnych czynności przetwarzania danych.
- Wdrożenie i utrzymywanie polityki reagowania na naruszenia i powiadamiania o naruszeniach.
- Procesor zobowiązuje się, uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne mu informacje, pomagać Administratorowi w wywiązywaniu się z obowiązków określonych w art. 32-36 RODO; w szczególności, Procesor zobowiązuje się przekazywać Administratorowi informacje oraz wykonywać jego polecenia dotyczące stosowanych środków zabezpieczania powierzonych danych osobowych, przypadków naruszenia ochrony danych osobowych będących przedmiotem Umowy powierzenia, pomagać w przeprowadzaniu oceny skutków dla ochrony danych, oraz w przeprowadzaniu uprzednich konsultacji z organem nadzorczym i wdrożenia zaleceń organu. Procesor umożliwi Administratorowi lub audytorowi upoważnionemu przez Administratora przeprowadzanie audytów, w tym inspekcji, jeżeli przekazane przez Procesora informacje, dokumenty, certyfikaty zostaną uznane za niewystarczające na warunkach ustalonych uprzednio przez Strony. Administrator zobowiązuje się, że nie będzie nadużywał uprawnień w zakresie przeprowadzania audytów i inspekcji.
§ 4
- Procesor nie będzie przekazywać powierzonych mu do przetwarzania danych osobowych do podmiotów znajdujących się w państwach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
- Procesor ma ogólną zgodę Administratora na korzystanie z usług następujących podprocesorów:
- Exea sp. z o.o., ul. Włocławska 167, 87-100 Toruń - Rodzaj świadczonych usług: Usługi hostingowe
- Google Cloud Poland sp. z o.o., ul. Emilii Plater 53 00-113 Warszawa - Rodzaj świadczonych usług: Dostawca usług w chmurze
- InteractiveVision sp. z o.o., ul. Przemysłowa 14b, 35-105 Rzeszów - Rodzaj świadczonych usług: Usługi programistyczne
- W przypadku wszelkich zamierzonych zmian w tym wykazie polegających na dodaniu lub zastąpieniu podprocesorów, Procesor umieści stosowną informację w Regulaminie, w tym w Umowie powierzenia, z wyprzedzeniem co najmniej 14-dniowym, dając tym samym Administratorowi wystarczająco dużo czasu na wyrażenie sprzeciwu wobec takich zmian przed rozpoczęciem korzystania z usług danego podprocesora. Procesor przekazuje Administratorowi niezbędne informacje umożliwiające mu skorzystanie z prawa sprzeciwu.
§ 5
Umowa powierzenia jest zawarta na czas trwania Umowy.